Pod lupą – ciekawostki o marce Champion

Kultowe marki streetwearowe to kopalnia interesujących informacji, które łączą ze sobą nierzadko zaskakujące światy. Po produkty brandu Champion sięgali zarówno żołnierze, sportowcy jak i celebryci. Sprawdźmy, co wyniosło tę amerykańską markę na sam szczyt popularności, która trwa i wcale nie słabnie.

Rodzinna firma Champion

Marka Champion powstała w 1919 roku, czyli sto lat temu! Założyli ją dwaj bracia Feinbloom, którzy mieli cel, aby tworzyć ubrania sportowe wysokiej jakości.

 

Mając wiedzę i doświadczenie, a także świetną intuicję wystartowali ze swoim biznesem, zdobywając poważnych klientów już na początku działalności. Odbiorcą towarów stała się drużyna uniwersytecka z Michigan. Przedsiębiorczy bracia, którzy sami byli zapalonymi sportowcami amatorami, zaczęli produkować odporne na zniszczenia tkaniny i szyć z nich odzież.

 

Dla braci Feinbloom jakość była najważniejsza. W uszytych przez nich ubraniach nie było miejsca na pomyłki, każdy detal był przemyślany i dobrze opracowany, a w początkach dwudziestego wieku takie oko do szczegółów w produkcji odzieży dla szerszej grupy odbiorców zdarzało się rzadko.

Champion – ubrania dla pracujących zmarzluchów

Marka po około 10 latach działalności przyjęła nazwę Champion Knitting Mills Inc. i nieco zmieniła kurs biznesowy.

 

W latach 30-tych projektanci skupili się na wypełnieniu niszy odzieżowej związanej z pracą fizyczną. Wprowadzili ubrania robocze przeznaczone do pracy na zimę.

 

Ta odporna na zniszczenia ciepła odzież zimowa zwróciła uwagę Akademii Wojska Armii USA. Dla „championów” był to milowy krok w rozwoju firmy, ponieważ ich produkty zostały zakupione dla żołnierzy jako odzież treningowa codziennego użytku w zróżnicowanych warunkach.

Logo Champion

Na początku logiem marki Champion był biegacz przekraczający linię mety. Znak ten dominował na odzieży brandu przez ponad trzydzieści lat działalności firmy.

 

Litera C pojawiła się dopiero w latach 50-tych XX wieku, wbrew skojarzeniom, nie oznacza nazwy firmy, ale słowo komfort (ang. comfort) i jest symbolem wygody, który mają zapewniać wszystkie produkty Champion.

Reverse Weave – wyjątkowa technologia Champion

Jak każda marka tworząca ubrania streetwearowe i sportowe, także Champion poświęcił wiele lat na to, aby opracowywać i ulepszać technologię produkcji.

 

Efektem wieloletnich poszukiwań jest technologia Reverse Weave, która umożliwiła brandowi szybkie wybicie się i wyprzedzenie innych podobnych sobie firm. Ale o co chodzi?

 

O trwałość materiału. Jak już wspomnieliśmy, marka Champion zaopatrzyła w ubrania sportowców i żołnierzy. W obu przypadkach stroje wymagały czyszczenia i konserwacji, a taki proces osłabia tkaniny. Wie o tym, każdy kto kupił sobie ubranie z sieciówki i po dwóch praniach musiał się z nim pożegnać.

 

Pionowy splot tkaniny wykluczał mechaniczne czyszczenie jej bez uszkodzeń. Marka Champion opracowała więc sposób, w którym splot jest odwrócony. Zapobiega to uszkodzeniom oraz kurczeniu się materiału.

 

Technologia Reverse Weave to także dodatkowe panele po bokach bluz Champion i w ich mankietach – ubrania nie krępują ruchów, ale też nie pozwalają na to, aby osoba noszące je szybko straciła ciepło po treningu lub innym wysiłku fizycznym.

Oddychające koszulki Champion dla wszystkich graczy

Po sukcesie technologii Reverse Weave, którą opatentowano dopiero po 15 latach od wynalezienia, marka Chmapion stworzyła kolejny rewolucyjny produkt.

 

Była to nylonowa, oddychająca siateczka. Z tkaniny tej szyto przede wszystkim koszulki dla koszykarzy. Niedługo po tym brand wypuścił koszulki o nazwie Reversible Tee.

 

Dwustronny top dał mu przepustkę do świata wielkiego sportu. Champion podpisał kontrakt na wyłączność – marka dostarczała stroje koszykarskie, w tym koszulki Champion wszystkim 27miu drużynom NBA w latach 1980-2002.

Champion – ulubiony brand celebrytów

Choć marka Champion to przede wszystkim sprofilowany sportowy rodowód, to chętnie noszą ją znane osoby.

 

Amerykańska power couple, czyli Kim Kardashian oraz Kanye West są znanymi miłośnikami bluz z serii Heritage. Obszerne, z kapturami i subtelnym logo firmy są nie do pomylenia z czymkolwiek innym.

Głowę dla ubrań Champion straciła także najbardziej znana blogerka modowa na świecie, czyli Chiara Ferragni.

Champion to dziś symbol wysokiej jakości i luźnego podejścia do mody streetwearowej. Marka, która przez lata tworzyła stroje dla sportowców i kadetów nie zapomniała o ludziach, którzy po prostu dobrze czują się w niezobowiązujących, luźnych strojach o sportowym zacięciu.

 

Jakość, której nie trzeba udowadniać i klasyczne kolory spełnią oczekiwania osób marzących o miękkiej i przyjaznej skórze, ciepłej bluzie na chłodne dni.

Tekst: Ania Dąbrowska