Wszystko, co trzeba wiedzieć o marce Kappa
Marka Kappa zajmuje się produkcją ubrań i butów już od ponad 100 lat, bo od 1916 roku. Jest więc firmą z długoletnimi tradycjami. Ciekawostką jest, że gigant, jakim niewątpliwie jest Kappa zaczynał jako małe przedsiębiorstwo.
Pod nazwą Calzificio Torinese firma produkowała skarpety i bieliznę. A to wszystko we włoskim mieście Turyn.
Kappa od zawsze stawia na wygodę i uniwersalność. Dlatego w logotypie widoczne są dwie postacie, które symbolizują kobietę i mężczyznę. Nazwa Kappa została zarejestrowana w 1967 roku.
Sukces firmy Kappa
Za sukcesem marki stoją przede wszystkim sportowe ubrania Kappa. Zaraz po zmianie nazwy, firma skupiła się na tworzeniu wysokojakościowej odzieży i sportowych butów Kappa. Z czasem firma poszerzyła swój asortyment o odzież dziecięcą.
Marka, jako sponsor Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles w 1984 roku, a później w Seulu w 1988 roku, wyposażała zawodników w swoje produkty.
Od roku 2000 Kappa jest oficjalnym sponsorem włoskiej reprezentacji piłkarskiej na Mistrzostwach Świata.
Co poza dresami?
Choć Kappa od lat kojarzy się ze sportowym stylem, to przyznać należy, że jej asortyment wciąż się poszerza.
W ofercie możemy znaleźć także sukienki czy akcesoria w bardziej klasycznym stylu.
Bluzy Kappa, są dowodem na połączenie mody sportowej ze streetwearową. Projektanci marki doskonale radzą sobie ze znalezieniem złotego środka między casualowym stylem a wygodą.
Choć marka w projektach nawiązuje do swojej klasycznej estetyki sprzed lat, stale prężnie się rozwija, tworząc designerskie, nowoczesne wzory.
Kappa – marka dla wszystkich.
Kappa od lat promuje równość. Stąd dwie płcie w logotypie. Jednak to nie wszystko! Już w 1968 roku przedsiębiorstwo wprowadza do sprzedaży odzież unisexową, która uzupełnia ofertę ubrań damskich Kappa i męskiej odzieży Kappa.
Inspiracją do wprowadzenia odzieży unisex był wywiad z Johnem Lennonem. Zobaczył go prawnuk założyciela marki – Vitale. Tak się składa, że był on wtedy głównym zarządzającym przedsiębiorstwem i mógł wprowadzić swój pomysł w życie.
Był to krok, który znacząco wykraczał poza swoje ramy czasowe. I tak do dziś, na całym świecie, z oferty firmy mogą korzystać dosłownie wszyscy. A tę samą bluzę może nosić chłopak i dziewczyna.
Spodnie Kappa to najbardziej klasyczne projekty marki. Dostępne są w różnych kolorach, wzorach i z różnych materiałów. Spodnie krótkie, dresowe lub legginsy – Ty wybierasz!
Dużą popularnością cieszą się koszulki Kappa. Zestawiane w codziennych stylizacjach – szkolnych, na randki, w sytuacjach typowo sportowych i… bardziej eleganckich. Sprawdzają się tu koszulki polo Kappa.
Równość ponad wszystko.
Założyciele marki Kappa byli nonkonformistami. Od zawsze produkowali swoje ubrania i buty z najwyższą starannością, wprowadzając kontrolę jakości.
Przede wszystkim jednak nie bali się opinii społecznej. Jak powstał logotyp, który tak dobrze oddaje idee twórców?
Podczas sesji zdjęciowej strojów kąpielowych, młodzi modele wykorzystując przerwę w sesji sami usiedli w sposób, jaki dziś widzimy w logo Kappa. Czujne oko fotografa uchwyciło ten moment.
Maurizio Vitale Cesa, ówczesny prezes zauważył w zdjęciu wzór, który stał się pomysłem na logo. Oddawał on w pełni wartości firmy, którymi się kierowała – równość płci.
Nowoczesny styl marki Kappa
Kappa wciąż przemyca swój design w nowoczesnych projektach. Obecnie w asortymencie mamy cały przekrój ubrań – od koszulek, przez bluzy, buty, kurtki, spodnie po akcesoria.
Marka przypatruje się trendom i sportowym gigantom, jednak… podąża za modą na swój własny, unikalny sposób.
Obecnie, możemy zaobserwować jawne nawiązania do sportowej mody z lat 90. Mocne kolory, farbowane ubrania w stylu diy, kontrasty.
Tekst: redakcja