Czy wiesz, że… ciekawostki o marce Geox

Włoski producent wina Mario Polegato w połowie lat 90. XX wieku uczestniczył w konferencji w mieście Reno w Stanach Zjednoczonych. W wolnym czasie postanowił wyjść pobiegać. W trakcie przebieżki jego stopy zrobiły się gorące.

 

Wówczas wpadł na pomysł, żeby wyciąć w podeszwach swoich butów otwory.  W ten sposób chciał uchronić się przed otarciami i zapewnić stopom termoregulację.

 

Zanim jednak buty Geox zostały wprowadzone do sprzedaży, musiało minąć jeszcze trochę czasu. Sam Polegato udoskonalił zaś swój pomysł na buty posiadające podeszwy z „oddychającymi” otworami.

Pomysł na założenie firmy Geox zrodził się przez przypadek

Skoro już o tym mowa, zgadnijcie czym zostały wycięte dziury w podeszwach butów Geox. Był to szwajcarski nóż oficerski, wielofunkcyjny scyzoryk produkowany do dziś w różnych odmianach przez dwa przedsiębiorstwa rodzinne: Victorinox i Wenger.

Droga Geox do sukcesu nie była usłana różami

Początkowo rynek nie przyjął z entuzjazmem butów Geox, a żadna fabryka nie chciała wyprodukować „oddychających” butów pomysłu Mario Polegato. Dopiero kiedy wyprodukowano pierwsze buty dziecięce Geox, los zaczął się odmieniać, co umożliwiło założycielowi firmy całkowite przebranżowienie się.

Najpopularniejsze modele butów Geox

Buty Geox utrzymane są w przeważającej mierze w neutralnej, stonowanej kolorystyce (czerń, grafit, beż, odcienie brązu). Dzięki temu bez problemu można dopasować je do pozostałych elementów ubioru.

 

Firma Geox wychodzi bowiem z założenia, że klasyczne kolory obuwia nie nudzą się tak szybko, jak kolory ekstrawaganckie, sezonowe. Tak naprawdę, najprościej rzecz ujmując, nigdy nie wychodzą z mody.

 

Jak to zresztą kiedyś określił założyciel firmy, Geox nie tworzy trendów. Zamiast tego, marka stawia na ponadczasowość i klasyczne fasony.

 

Buty damskie Geox z pewnością przypadną do gustu fankom klasyki.

Najczęściej występujący kolor podeszwy półbutów Geox

Najczęściej występujący kolor podeszwy półbutów Geox na sezon wiosenno-letni to biały.

Nazwa firmy Geox

Nazwa firmy stanowi połączenie słów „Geo” (po grecku „Ziemia”) oraz litery „X”.

Litera „X” symbolizować ma najbardziej zaawansowane technologie produkcji we włoskich laboratoriach, chronione przez światowe patenty. Nazwa marki odzwierciedla wysiłek i energię wkładane w działania na rzecz rozwoju.

Logo Geox

Na przestrzeni lat logo marki Geox bardzo zmieniło się pod względem wizualnym. Na początku utrzymane było w dość ekstrawaganckim, fantazyjnym stylu. Mimo oszczędnej, minimalistycznej czarno-białej kolorystyki, niewątpliwie przykuwało uwagę użytą czcionką i wyróżniało się na tle innych.


Jednocześnie, patrząc na ówczesne logo, nie sposób było oprzeć się wrażeniu, że niewiele mówiło o samej firmie, zarówno jeśli chodzi o specjalność, jak i wartości, które wyznaje.

 

W 2003 roku logo przeszło pierwszą metamorfozę. Zmieniono kompletnie czcionkę i zamiast napisu rodem z komiksu czy kreskówki, otrzymaliśmy projekt minimalistyczny, surowy i dużo poważniejszy w odbiorze. Wraz ze zmianą loga zmienił się wizerunek marki.


Obecnie logo prezentuje się w ten sposób:


Do „Geox” zostało dodane słowo „Respira” (po włosku „oddychaj”). Ma to podkreślać fakt, że marka używa do produkcji obuwia wyłącznie wodoodpornych/oddychających materiałów.

 

Popularność marki Geox

Jeden na dziesięciu mieszkańców Włoch posiada jakiś produkt marki Geox.
Najnowsze wyniki sprzedaży w ojczystym kraju dla Geox wynoszą 7,5 miliona produktów, co daje obraz tego, jaką popularnością cieszy się marka założona przez Maria Polegato.

 

Męskie buty Geox

Buty męskie Geox produkowane są zwykle przy użyciu zaawansowanej technologii Nebula. Technologia ta zapewnia doskonałe rezultaty w zakresie wygody, stabilności, amortyzacji, elastyczności i przepuszczalności powietrza.


Marka Geox nie jest stricte wegańska… ale powoli zmierza w tym kierunku. Do produkcji nie używa futer, wełny, skóry ani włosia egzotycznych zwierząt, ani futra z angory.

 

Tekst: redakcja