Czy wiesz, że … ciekawostki o marce Jack Wolfskin

Brand Jack Wolfskin znany jest wszystkim miłośnikom outdooru, a logo w postaci odcisku wilczej łapy jest jedyne w swoim rodzaju.

 

Trwałe ubrania, kurtki trekkingowe, plecaki oraz buty do trekkingu nie tylko stanowią podstawę podróżniczego lub górskiego ekwipunku.  Zachwycają także atrakcyjnymi fasonami i dobrze skomponowaną kolorystyką.

 

Odzież Jack Wolfskin to ubrania na lata, które nie ulegną szybkiemu zniszczeniu i nie wyeksploatują się po kilku sezonach.

Jack Wolfskin – ponadczasowa jakość

Moda szybko się zmienia, sklepy prześcigają się w podążaniu za trendami, ale w górskich i outdoorowych trendach raczej bez rewolucyjnych zmian.

 

Wciąż dominuje przywiązanie do jakości, wygody oraz doskonałej ochrony przed warunkami atmosferycznymi. Takie elementy łączy w sobie marka Jack Wolfskin. Poniżej znajdziecie garść ciekawostek o tym brandzie.

Jack Wolfskin – wszystko dla wilków

Są marki, które poza promowaniem aktywnego stylu życia i produkowaniem spodni, bluz czy kurtek, starają się także zrobić coś dobrego dla świata przyrody.

 

Jack Wolfskin należy do tego typu producentów. Ciekawostką jest to, że firma od 1993 roku wspiera Fundację Ochrony Karpat. Jej celem jest ochrona wilków, żyjących w lasach polskich Karpat.

 

Jack Wolfskin angażuje się lokalnie, w kraju w którym działa jego dystrybutor. W Polsce aktywność marki dotyczy m.in. Związku Harcerstwa Polskiego oraz organizacji przeciwdziałającym narkomanii.

Jack Wolfskin – ubrania dla wilcząt

Nie, nie chodzi o wilcze szczenię, one mają swoje futro. Jack Wolfskin szczególną uwagę przykłada do projektowania odzieży dla dzieci. Często towarzyszą w górach swoim rodzicom.

 

Marka tworzy odzież dla najmłodszych w taki sposób, aby zamki czy guziki kurtek Jack Wolfskin nie odpadły i nie poddawały się gwałtownym szarpnięciem. Dzięki temu zostaną na swoim miejscu na długo, i nie ma zagrożenia, że dziecko je połknie.

 

Wszelkiego rodzaju gumki, np. te wokół kaptura, zostały wymyślone tak, aby nie zaciskały się za mocno. Zmniejsza to ryzyko uduszenia się.

 

Dodatkowym atutem są elementy odblaskowe na odzieży wierzchniej. W takim stroju każde dziecko z pewnością będzie bezpieczne.

Jack Wolfskin i jego działania dla środowiska

Marka zdaje się mieć na uwadze dobro środowiska naturalnego i to przejawia się w jej działaniach produkcyjnych. Wiadomo, że spodnie, rękawiczki czy czapki często wykonywane są z tworzyw sztucznych. Trzeba je pozyskać a potem poddać recyklingowi.

 

Jack Wolfskin stara się prowadzić zrównoważoną produkcję. Dlatego marka porzuciła stosowanie bawełny genetycznie modyfikowanej, na rzecz bawełny organicznej. Jej produkcja nie zatruwa gleby oraz nie szkodzi pracującym przy tej uprawie ludziom.

 

Z kolei do tworzenia membran kurtek technicznych Texapore Ecosphere, wypełnień do kurtek Microguard Ecosphere oraz kurtek softshell Stormlock Ecosphere użyto tego, co pozostało z butelek PET. Innymi słowy wtórnie wykorzystano plastik. To dobra wiadomość, bo dzięki temu jakiś promil plastiku znajduje ponowne zastosowanie.

Jack Wolfskin wykorzystuje przetworzone materiały również w swoich plecakach i torbach.

 

Warto jeszcze wspomnieć o ubiorach wełnianych tej marki. Oferuje ona produkty z wełny merino. Delikatnej i ciepłej wełny o doskonałych właściwościach oddychających. Ubrania z tego materiału nie trzymają brzydkich zapachów i są trwałe. Dodatkowo Jack Wolfskin poddaje recyklingowi wełnę merino i wytwarza z niej nowe produkty.

Jack Wolfskin  – firma, która jest fair

Nie tylko wobec przyrody, ale także wobec pracowników i współpracowników. Jack Wolfskin należy do Fair Wear Foundation, czym zaświadcza, że pracownicy są zatrudnieni legalnie.

 

Jak wiadomo, wielu producentów szyjących w Azji nierzadko uchyla się od godnego traktowania ludzi zatrudnionych w wielkich fabrykach. Bycie członkiem wspomnianej fundacji gwarantuje przede wszystkim legalne zatrudnienie, ale i zakaz pracy dzieci.

 

Do tego wdraża się procedury BHP i przestrzega określonych zasad. To świetny przykład dla innych producentów, jak należy traktować swoich pracowników w krajach rozwijających się.

Polska ambasadorka marki jack Wolfskin

Od 2017 roku w Polsce ambasadorką marki jest Martyna Wojciechowska, podróżniczka i dziennikarka. Zdobywczyni Mount Everestu i była redaktor naczelna polskiej edycji magazynu National Geographic.

 

Martyna Wojciechowska jest też pierwszą testerką nowych produktów, które nie ograniczają się tylko do ubrań w góry lub w podróż. Brand ma bowiem w ofercie coraz więcej odzieży miejskiej. Martyna prowadzi własną fundację UNAWEZA a Jack Wolfskin angażuje się w jej działania.

Jak widać, marka Jack Wolfskin, która istnieje już prawie 40 lat, doskonale radzi sobie na rynku, a przy okazji nie stawia wyłącznie na dochód. To firma zrównoważona, działające na wielu frontach, więc jej produkty naprawdę warto kupować.

Tekst: Ania Dąbrowska