29
menu
Wybierz rodzaj Rodzaj
Kategoria
Marka
Sezon
Cena
Kolor
Wyczyść filtry

Produkty Ecco

Czy istnieją jeszcze przedsiębiorstwa obecne niemal w każdym zakątku świata, które w pogoni za zyskiem pamiętają o wysokiej jakości produktów i przekazywaniu tradycji rodzinnych? Owszem, a jedną z nich z pewnością jest Ecco - firma pochodząca z Danii, założona przez Karla Toosbuya w 1963 roku w małym miasteczku o nazwie Bredebro. Jego wizja i misja były niezwykle proste - produkować i oferować innym zarówno buty Ecco na lato, jak i buty Ecco na zimę, przy założeniu, że będą to buty ładne, wygodne i trwałe.


Początki firmy Ecco - geniusz tkwiący w prostocie

Okazuje się, że nawet dziś - po ponad 55 latach od założenia - ta recepta na sukces doskonale się sprawdza i pozwala na sukcesywny rozwój marki. Początkowo, Ecco produkowało jedynie buty materiałowe, z czasem jednak, po poszerzeniu placówki o garbarnię, zakład zaczął oferować również obuwie wykonane ze skóry. Jak się okazało, była to jedna z najlepszych decyzji, jakie podjęto w historii tego zakładu - skórzane męskie buty Ecco szybko rozkochały w sobie nie tylko Duńczyków, ale i całą Skandynawię. Surowiec ten stał się znakiem rozpoznawczym Ecco, stając się jedną ze składowych tożsamości przedsiębiorstwa i identyfikacji marki.

Zdobywanie rynku lokalnego i docenienie jakości Ecco

Przełomem w historii marki okazał się być model Joke wyprodukowany w 1979 roku - model. który wzbudził niemałe zamieszanie na lokalnym rynku.

Jeszcze nikt przed Toosbuy'em nie odważył się stworzyć tak "nietypowego" - jak na owe czasy - buta, który zamiast dopełniać stylizacji, zmuszał projektantów do tworzenia odzieży pod kątem właśnie obuwia.

Innowacyjne było łączenie podeszwy z cholewką - bez nici, bez kleju, ale za to poprzez metodę tzw. wtrysku bezpośredniego. Ta metoda szybko przyniosła rozgłos Karlowi i jego produktom. Z niedużego, przydomowego warsztatu wyrosła firma, której buty stały się najbardziej pożądanym towarem w całej Danii.

Wraz ze wzrostem znaczenia, zdobywaniu popularności i renomy, Ecco zaczęło wytwarzać inne akcesoria skórzane - portfele, torby i inne dodatki.

Niespełna 20 lat po założeniu działalności - dokładnie w 1982 roku - Ecco otworzyło swój pierwszy sklep firmowy. Jak się okazało, popyt na buty Ecco przekroczył najśmielsze oczekiwania każdego, kto miał zawodowo do czynienia z branżą obuwniczą - w ciągu roku od otwarcia salonu liczba sprzedanych butów oscylowała wokół miliona par.

Warto podkreślić, że przy tak ogromnych ilościach produkowanych butów, każda sztuka obuwia odznaczała się wysokim kunsztem szewskim, wyznaczając trendy wzornicze.

Brand bardzo szybko dokonał ekspansji na inne państwa, otwierając przy okazji kolejne fabryki w Portugalii, Japonii i na Cyprze. Konkurencyjne firmy nie tylko musiały pogodzić się z wejściem nowego gracza na rynek, ale również dotrzymać tempa w tworzeniu nowych propozycji i podnosić standardy produkcyjne.

Ecco w liczbach - potęga ugruntowanej marki

Obecnie produkuje się rocznie blisko 12 milionów par butów Ecco na cały rok, w fabrykach zlokalizowanych w Holandii, Portugalii, Indonezji, Słowacji, Wietnamie, Tajlandii, czy Indiach.

Produkcja ta wystarcza na zaopatrywanie blisko 3000 salonów firmowych oraz niezliczonej ilości niezależnych sklepów sportowych, obuwniczych czy też fashion.

Na sukces firmy pracuje blisko 21,5 tysiąca pracowników, wliczając w to osoby związane z projektowaniem, produkcją, dystrybucją i sprzedażą obuwia. Roczny dochód przedsiębiorstwa przekracza miliard euro (w 2018 roku było to 1,308 miliarda euro), co pokazuje, jaką popularnością na świecie (a dokładnie w 99 państwach) cieszą się produkty duńskiego potentata.

Jak marka mówi sama o sobie: "Prawdziwa pasja jest niezwykle istotna przy tworzeniu najlepszych butów. Od pierwszej kreski podczas projektowania po uśmiech naszego sprzedawcy - w każdym etapie implementujemy i stosujemy najwyższe standardy, aby nasi Klienci mogli cieszyć się wygodą, komfortem i najlepszą jakością".

Ecco równie chętnie podkreśla społeczną odpowiedzialność biznesu, wybierając godziwe wynagrodzenia pracowników oraz traktowanie ich z poszanowaniem, "jak własnych członków rodziny", zamiast zlecać produkcję w krajach regularnie łamiących prawa człowieka (m.in. Bangladesz czy Kambodża, stolice tzw. fast fashion).

Ładne czy brzydkie - spór wokół estetyki i wzornictwa Ecco

Północna część Europy znana jest z unikalnego wzornictwa, które - nie da się ukryć - nie każdemu może przypaść do gustu. Skandynawska szkoła projektowania i designu stanowi naturalny kontrast dla niemieckiego Bauhausu, stawiającego na unikatową typografię, wyjątkowe matryce kolorystyczne i kompozycje.

Dania i Szwecja z kolei ceni sobie naturalne, nieskomplikowane wykończenie, często uzyskiwane przez stosowanie naturalnych środków i fabrykatów. Doskonale widać to w damskim obuwiu Ecco, które jest pozbawione "efekciarskości" - w zamian za to otrzymujemy uniwersalne, proste, skromne wzory, co w pewien sposób dodatkowo podkreśla funkcjonalność i praktyczność zastosowanych surowców i rozwiązań.

"Społeczeństwo niejako przyzwyczaiło się, że to, co jest nadmiernie udekorowane, wielobarwne i nader przerysowane, cechuje się jednocześnie niską jakością i brakiem tożsamości marki. Rozumiejąc potrzeby i obawy konsumentów chcemy pokazać, że za brandem Ecco stoją rodzinne tradycje, prostota i szczerość - każdy z tych elementów zawieramy w naszym obuwiu. Dla jednych nasze wzornictwo może się wydać ascetyczne, inni z kolei bardzo cenią sobie wygląd naszych butów - i to jest wspaniałe. W tej różnorodności Ecco łączy rozmaite gusta i potrzeby milionów Klientów" - tak dla Business Insidera swoją markę opiniowała córka założyciela a obecnie szefowa przedsiębiorstwa Ecco, Hanni Toosbuy Kasprzak.

Buty tworzone z prawdziwą pasją

Podsumowując - marka Ecco stworzona została z myślą o osobach aktywnych, potrzebujących stabilnego i wygodnego obuwia, które zda egzamin nawet w ekstremalnych warunkach.

Buty trekkingowe Eccodoskonale sprawdzą się podczas górskich wycieczek, zapewniając stopom odpowiednią ochronę.

Ecco tworzy również nowoczesne obuwie miejskie pasujące do codziennych stylizacji.

Efektem ostatnich trzydziestu lat pracy specjalistów marki Ecco jest m.in. innowacyjna technologia FLUIDFORM™, która pozwala stworzyć ergonomiczne podeszwy. Wstrzyknięcie bezpośrednio do formy buta sprężystego i amortyzującego wstrząsy materiału umożliwia złączenie podeszwy i górnej części bez użycia kleju czy szwów. Daje to rozwiązania na miarę przyszłości.

Wybierając obuwie Ecco, Klient ma gwarancję najwyższej jakości wykończenia, naturalnych materiałów i odporności na różne warunki atmosferyczne.