Prawdopodobnie niewiele marek obuwniczych może pochwalić się historią sięgającą XIX wieku, ale Saucony jest właśnie jedną z nich. Pierwsze buty Saucony zostały wyprodukowane w 1898 roku w fabryce zbudowanej na wysokim brzegu rzeki Saucony Creek. Od tamtego czasu firma stale dostarcza wysokiej jakości buty dla biegaczy, które zostały docenione między innymi przez magazyn Runner's World - umieścił je on w swojej liście dziesięciu najlepszych butów sportowych.
Historia i dziedzictwo marki Saucony
Jak sami twierdzą na swej stronie, mają bieganie we krwi. Pierwsza fabryka
butów Saucony powstała dwa lata po pierwszym w historii maratonie olimpijskim i rok po pierwszym maratonie bostońskim.
Marka Saucony odpowiedziała momentalnie na potrzebę stworzenia profesjonalnego obuwia dla sportowców. W owym czasie nie było żadnych producentów butów specjalnie dostosowanych do biegów zarówno krótko jak i długodystansowych.
Saucony uznało więc, że wyspecjalizuje się właśnie w tworzeniu obuwia sportowego. Od tamtej pory, w Kutztown, w Pensylwanii nieustannie produkowali
buty spełniające nawet najbardziej wygórowane oczekiwania.
W 1910 roku w fabryce powstawało już po 800 par obuwia dziennie. Trafiało ono do klientów z różnych części Stanów Zjednoczonych.
Do lat 70-tych
buty Saucony> były jednak znane jedynie małej grupie profesjonalnych sportowców, którzy cenili sobie ich jakość.
W roku 1972 jednakże, Frank Shorter biegnąc w butach Saucony zdobył dla Stanów Zjednoczonych złoty medal w olimpijskim maratonie w Monachium.
Rozpoczęło to wielką modę na bieganie w całym kraju. I to właśnie wtedy do szerszej publiki zaczęła się też przebijać nazwa Saucony.
Saucony - jakość, uznanie i styl
W 1977 roku coraz więcej ludzi kojarzyło już markę Saucony z butami do biegania. Przełożyło się to także na coraz częstsze pojawianie się w różnych czasopismach, takich jak przykładowo Consumer Reports Magazine, gdzie buty firmy z Kutztown zdobyły tytuł "best quality" (najwyższa jakość).
W latach 80-tych firma produkowała już wiele modeli butów, które zdobywały popularność nie tylko dzięki swojej wyjątkowej jakości wykonania, ale także dzięki dobremu wyglądowi.
Saucony udało się połączyć świetne osiągi z dobrym stylem, który przyciągał wzrok. To właśnie wtedy na rynku pojawiły się tak kultowe modele jak
Saucony Dxn Trainer czy
Saucony Jazz.
Ich projekty zdefiniowały styl tworzenia butów przez inne marki.
Buty Saucony - innowacje i współpraca z najlepszymi
Saucony nie spoczywa na laurach. W dzisiejszych czasach zaprojektowanie idealnych
butów do biegania wymaga ogromnego wysiłku i długich badań.
Prowadząc je razem z profesjonalnymi sportowcami firma wprowadza stale kolejne innowacje i nowe technologie oraz rozwiązania później stosowane w swoich butach. To właśnie dzięki takiej współpracy powstał projekt odpowiednio zmniejszającej się wysokości podeszwy, dzięki której bieganie jest jeszcze przyjemniejsze.
Rozwiązanie to, po raz pierwszy użyte właśnie przez Saucony aktualnie jest stosowane przez większość firm produkujących obuwie sportowe.
Współpraca ze sportowcami nie kończy się jednak tylko na badaniach. Saucony czynnie wspiera i sponsoruje zawodników, którzy rywalizują z reprezentantami z całego świata na wszelakich imprezach sportowych.
W grupie biegaczy, których można zobaczyć w
butach Saucony jest wielu medalistów Mistrzostw świata w lekkoatletyce. Są to między innymi Wallace Spearmon, Lauryn Williams czy De'Hashia Tonnek ("DeeDee") Trotter.
Lista wszystkich sportowców, którzy zaufali Saucony jest jednak o wiele dłuższa i nie kończy się jedynie na biegaczach. Włodarze marki są zresztą wyraźnie dumni ze swego wsparcia dla atletów, ponieważ na bieżąco dzielą się sukcesami swoich "klientów" w mediach społecznościowych.
Saucony - czarny koń rynku obuwniczego
Saucony nie jest wielkim koncernem, który zarabia miliardy na całym świecie. W porównaniu do największych w branży wyglądają wręcz niczym mały, rodzinny biznes.
Podczas, gdy Nike rocznie zarabia nawet 12,3 miliardów dolarów, a Adidas 8 miliardów, Saucony mogło poszczycić się zarobkiem 'jedynie' 136 milionów. Wynik ten nie wygląda imponująco. Jednak, gdy popatrzymy na to jak szybko wzrasta sprzedaż butów tej marki, sytuacja wygląda całkowicie inaczej.
W przeciągu dwóch lat, sprzedaż produktów marki Nike podskoczyła o 38%. W porównaniu do tego, Saucony zwiększyło swoje zyski o zawrotne 369%.
,br>
Źródło tego sukcesu jest oczywiste. To po prostu jakość. Firma z Kutztown nie może pozwolić sobie na ogromną ilość reklam we wszelkich mediach. Nigdy nie osiągnie budżetu marketingowego na poziomie gigantów branży w stylu Nike i Adidas.
Zamiast tego musi polegać na czym innym. Na lojalności swoich klientów i fakcie, że oni sami reklamują dalej ich markę. Gdy Saucony oferuje tak wysoką jakość, jest w stanie realnie liczyć na to, że klienci będą polecać ich produkty swoim znajomym.
Fakt, że pomimo tak niepewnego systemu promocji, sprzedaż stale wzrasta i to w zawrotnym tempie, świadczy, że Saucony rzeczywiście oferuje najlepszy standard wykonania. To prawdopodobnie najlepszy dowód na kompetencję firmy w dostarczaniu profesjonalnego
obuwia damskiego i
butów męskich dla biegaczy. To także najlepsza zachęta by samemu również się o tym przekonać.
Zobacz więcejMniej