Amerykańska marka Under Armour to producent odzieży, sprzętu i obuwia sportowego. Firma została założona stosunkowo niedawno, bo w 1996 roku, przez Kevina Planka, byłego kapitana drużyny futbolowej Uniwersytetu Maryland.
Szybki rozwój firmy oraz innowacyjne technologie sprawiły jednak, że międzynarodowy zasięg oraz oferta produktów marki jest równie imponująca jak pozostałych sportowych gigantów.
Pionierskie pomysły Under Armour
Trudno uwierzyć, że pierwsze
koszulki Under Armour Plank projektował w piwnicy swojej babci. Połączenie zmysłu biznesowego i doświadczenia sportowego wkrótce przyniosło pierwsze sukcesy.
Plank zaczął pracować nad pierwszym t-shirtem z odprowadzającego wilgoć materiału syntetycznego. Innowacyjne
koszulki Under Armour testowane były przez znajomych sportowców i przyjaciół.
Dalsze prace nad projektem zaowocowały stworzeniem koszulek z mikrowłókien, które nie tylko odprowadzały wilgoć, ale również delikatnie chłodziły, były lekkie i suche przez cały czas aktywności fizycznej. Przykładem takiej koszulki może być
Under Armour Threadborne Streaker lub
Under Armour Left Chest.
Konkurencyjne marki szybko podchwyciły ten pomysł i wkrótce zaczęły pracę nad własną odzieżą odprowadzającą wilgoć.
Profesjonalna odzież Under Armour nie tylko dla sportowców
Dziś odzież marki to bogata kolekcja damskiej i
męskiej odzieży sportowej Under Armour, przeznaczonej zarówno do zawodowego uprawiania sportu, jak okazjonalnej aktywności fizycznej.
Produkty wytwarzane przez firmę obejmują
obuwie sportowe Under Armour, t-shirty,
kurtki Under Armour,
bluzy Under Armour,
spodnie Under Armour oraz akcesoria, takie jak
torby Under Armour,
czapki Under Armour i odzież ochronna.
Marka produkuje również stroje do futbolu amerykańskiego, koszykówki i piłki nożnej.
Unikalne technologie Under armour
Flagowym produktem są oczywiście koszulki, od których zaczęła się historia marki. W zależności od przeznaczenia dostępne w wielu fasonach oraz uszyte z materiałów z jedną z wielu opracowanych przez markę innowacyjnych technologii.
Plank przyznaje, że nowoczesne rozwiązania są siłą napędową i kluczem do realizacji wizji marki. To dzięki nim powstaje odporna i wielofunkcyjna odzież wierzchnia czy wygodne zestawy do biegania. Wśród dominujących technologii warto wymienić:
- Charged Cotton® - wyjątkowe połączenie włókien hydrofobowych i hydrofilowych, tworzących tkaninę absorbującą wilgoć, która następnie jest transportowana na powierzchnię, gdzie szybciej odparowuje. Under Armour Charged Cotton
- ColdGear® Infrared - najlepszy system izolacji, jaki kiedykolwiek stworzono. Wykorzystuje miękką, termoprzewodzącą powłokę, która pochłania i zatrzymuje ciepło ciała, zapewniając długotrwałe ciepło. Under Armour Coldgear
- Iso-Chill - utrzymuje ciało w chłodzie, pozwalając dłużej pozostać poza domem i zwiększyć wydajność podczas treningów. Under Armour Isochill
- Heatgear® Armour - odzież będąca drugą skórą sportowca. Zapewnia niebywały komfort i wsparcie przy zachowaniu wyjątkowej lekkości i miękkości. Under Armour Heatgear Compression
- AllSeasonGear® - materiał chroniący przed nadmierną wilgocią i zmiennymi warunkami atmosferycznymi.
Oprócz tego
odzież Under Armour chroni przed wiatrem i szkodliwym promieniowaniem UV. Jest lekka, elastyczna, redukuje nieprzyjemny zapach pojawiający się podczas treningu oraz posiada specjalne usztywnienia, które chronią bardziej wrażliwe części ciała przed kontuzjami.
Przemyślany marketing Under Armour
Mimo, iż jakość i różnorodność produktów Under Armour broni się sama, marka chętnie włącza się w projekty, które stanowią wyjątkową reklamę dla firmy. Obok tradycyjnej promocji jak umowy sponsorskie ze sportowcami i drużynami, Under Armour sprzedaje swój wizerunek również poprzez lokowanie produktów w filmach pełnometrażowych i serialach.
Wystarczy wspomnieć chociażby produkcje Marvela, jak "Avengers", "Iron Man", "Captain America", czy "House of Cards".
Jedną z najkorzystniejszych decyzji wizerunkowych marki była jednak współpraca z Dwaynem "The Rock" Johnsonem, zapaśnikiem, aktorem i celebrytą, który od początku 2016 r. jest twarzą Under Armour.
Zobacz więcejMniej