Skromny początek - 10.000 dolarów pożyczonych od znajomych i garaż, który służył za linię produkcyjną i magazyn. Design obuwia tworzony podczas zajęć uniwersyteckich, w bibliotece i kampusie. Proste i nieskomplikowane, lecz śmiałe logo - nawiązujące do brandu Chanel, czyli dwóch odbitych liter C. Pierwotnie marka miała pozostać w świecie skateboardu, a dziś zna ją niemal każdy amator mody miejskiej. Tak możemy opisać początek DC, czyli marki stworzonej przez dwóch fanów deskorolki z pomysłem na życie.
DC Shoes - studencki projekt, który zaczął generować zyski
Początki
odzieży i
obuwia DC to tak naprawdę studencki projekt, który zrodził się w głowie Kena Blocka - wówczas studenta Community College. Po zajęciach na kierunku Computer Design, które później miały się okazać niezwykle przydatne, brał swoją deskę i ruszał do pobliskiego skateparku.
Szybko zauważył, że jego zwykłe
trampki nie są "wystarczająco dobre" dla wymagających
skateboardzistów. Nie wiadomo, czy Block był niezadowolony z wyglądu, z funkcjonalności, czy jeszcze z innych powodów - wiadomo jednak, że postanowił to zmienić.
Podczas zajęć w college'u, poznał on swojego przyszłego współpracownika - Damona Way'a. Okazało się, że młodszy brat Damona, Danny Way, również jeździ na deskorolce i odnosi znaczące sukcesy. W ramach realizacji pracy studenckiej z zakresu grafiki komputerowej, Block i Way stworzyli projekty
butów do jazdy na deskorolce, które następnie wykonywali w przydomowym garażu.
Jak się okazało, produkt bardzo szybko przyjął się na rodzimym, kalifornijskim podwórku obu studentów, a wkrótce zyskał rozgłos w globalnym świecie skateboardu.
Buty DC - przejście ze świata deskorolkarzy do codziennego życia
Buty DC początkowo przeznaczone do skateboardu, bardzo szybko wyszły z tego dość hermetycznego kręgu i zaczęły przenikać do casualowej mody miejskiej. Obuwie, które było nie tylko wygodne i komfortowe w użytkowaniu, ale też bardzo dobrze wyglądało, zagościło na nogach Amerykanów, bez względu na płeć czy wiek.
Ośmieleni tym sukcesem Block i Way postanowili poszerzyć ofertę - zaczęli projektować grafiki, które później nadrukowali na koszulki. Kiedy i ten pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, formalnie założyli firmę Droors Clothing Shoes Company USA.
Buty DC bardzo szybko pojawiły się na nogach zawodników sportów ekstremalnych, takich jak BMX,
snowboard, motocross czy sporty samochodowe. Do roku 2004 marka DC była całkowicie niezależna, jednak silne zainteresowanie przejęciem lukratywnego brandu było coraz większe.
10 marca 2004 roku Block i Way zdecydowali się na sprzedaż doskonale prosperującej marki obuwia i odzieży za kwotę 84 milionów dolarów. Nowym właścicielem stało się przedsiębiorstwo Quiksilver, które do tej pory skupiało się głównie na surferach, jednak postanowiło zwiększyć swoją aktywność w zakresie skateboardingu i snowboardu.
Działania marketingowe marki DC
Cały marketing firmy DC opierał się na wykorzystaniu sław sportu, od Danny'ego Waya zaczynając, aż po współczesne gwiazdy akademii talentów. Marka DC stała się również popularna poprzez viral marketing, w którym deskorolkarze wykonywali tricki skateboardowe na tle znanych miejsc lub w charakterystycznych punktach miasta (np. na schodach Hollywood High School).
Po dziś dzień marka DC promowana jest w dużej mierze przez Kena Blocka, który w serii autorskich gymkhan (zawodów zręcznościowych z zakresu prowadzenia pojazdu) kieruje pojazdami sygnowanymi logiem DC.
Obuwie DC Shoes - dla osób chcących od życia "czegoś więcej"
Oferta DC obejmuje zróżnicowany przedział cenowy i bardzo urozmaicony design. Klasyczne, wzorzyste, a nawet sygnowane przez światowej sławy skateboarderów
buty DC trafiają w bardzo urozmaicone gusta. Obok modeli z białą podeszwą i czarną cholewką, znajdziemy designerskie półbuty skaterskie a nawet wzmacniane
buty trekkingowe.
Bardzo ciekawie prezentują się modele, które powstały we współpracy z gwiazdami sportów ekstremalnych, takimi jak Mikey Taylor czy Chris Cole.
Ponieważ wszystkie te buty mogą wydawać się zbyt mało kobiece, DC Shoes proponuje specjalne linie
butów damskich i
obuwia dziecięcego DC. Warto przyjrzeć się bliżej serii
DC Rebound, Legacy czy
DC Chelsea.
W kolekcji znajdziemy też
kozaki, wśród nich designerski model
Flex Boot - niezbędny każdej skaterce, szczególnie gdy pogoda nie sprzyja wizytom w skateparku.
Poza produktami dla dorosłych, w ofercie marki znajdziemy też
obuwie dziecięce - zarówno dziewczęcy Rebound SE, jak i chłopięcy model
Syntax czy uniwersalny
DC Crisis.
Zobacz więcejMniej